KARTA SPRAWY
Wydział Rozwoju, Infrastruktury i Ochrony Środowiska
RODZAJ SPRAWY: Informacja o wyrobach zawierających azbest i miejscu ich wykorzystywania
I. Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2017r. poz. 519 ze zm.)
Rozporządzenie Ministra Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010 r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest (Dz. U. Nr 8, poz. 31)
II. Sprawę rozpatruje:
Wydział Rozwoju, Infrastruktury i Ochrony Środowiska
Tel. 23/ 661-80-01 wew. 30
III. Wymagane dokumenty:
Wniosek – Informacja o wyrobach zawierających azbest i miejscu ich wykorzystywania
IV. Opłaty skarbowe:
Nie podlega opłacie skarbowej.
V. Termin załatwienia sprawy:
Informacja podlega corocznej aktualizacji w terminie do dnia 31 stycznia każdego roku.
VI. Forma załatwienia sprawy:
Przyjęcie informacji.
VII. Miejsce złożenia dokumentów:
Ø Osobiste złożenie w Urzędzie Miasta i Gminy Sochocin, ul. Guzikarzy 9, 09-110 Sochocin
Ø Listem na adres Urzędu Miasta i Gminy Sochocin ul. Guzikarzy 9, 09-110 Sochocin
VIII. Informacje:
Właściciel, zarządca lub użytkownik miejsc, w których był lub jest wykorzystywany azbest lub wyroby zawierające azbest dokonuje inwentaryzacji zastosowanych wyrobów zawierających azbest poprzez sporządzenie spisu z natury. Wynik inwentaryzacji ujmuje się w formie informacji, którą sporządza w dwóch egzemplarzach. Jeden egzemplarz informacji w formie pisemnej przedkłada się wojewodzie (a w przypadku osób fizycznych nie będących przedsiębiorcami z terenu Gminy Sochocin informację należy przedłożyć Wójtowi Gminy Sochocin), a drugi egzemplarz informacji przechowuje właściciel, zarządca lub użytkownik przez okres jednego roku, do czasu sporządzenia następnej informacji.