Podatek od nieruchomości, podatek rolny, podatku leśny dla osób fizycznych, osób prawnych oraz jednostek organizacyjnych nie posiadających osobowości prawnej
I. Podstawa prawna:
Artykuł 6 ustawy z dnia 12.01.1991 roku o podatkach i opłatach lokalnych ( Dz. U. z 2023r. , poz. 70 )
Artykuł 6a ustawy z dnia 15.11.1984 roku o podatku rolnym ( Dz. U. z 2024 r. poz. 1176 )
Artykuł 6 ustawy z dnia 30.10.2002 roku o podatku leśnym ( Dz. U. z 2019 r., poz. 888 ze zm.)
II. Sprawę rozpatruje:
Wydział Finansów i Budżetu Gminy
III. Wymagane dokumenty:
osoby fizyczne – w zależności od rodzaju posiadanych nieruchomości ( tj. budynków i gruntów)
• informacja w sprawie podatku od nieruchomości
• informacja w sprawie podatku rolnego
• informacja w sprawie podatku leśnego
obowiązujące na dany rok podatkowy
Osoby prawne - w zależności od rodzaju posiadanych nieruchomości ( tj. budynków i gruntów)
• deklaracja na podatek od nieruchomości
• deklaracja na podatek rolny
• deklaracja na podatek leśny
obowiązujące na dany rok podatkowy
IV. Opłaty skarbowe:
Brak.
V. Termin załatwienia sprawy:
Załatwienie sprawy wymagającej przeprowadzenia postępowania dowodowego powinno nastąpić bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej – nie później niż w ciągu 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.
VI. Forma załatwienia sprawy:
Osoby fizyczne:
Postanowienie o wszczęciu postępowania podatkowego.
Decyzja ustalająca wysokość zobowiązania podatkowego.
Osoby prawne:
Określenie wysokości zobowiązania podatkowego na podstawie złożonej deklaracji.
W przypadku nie złożenia deklaracji wszczęcie postępowania podatkowego oraz wydanie decyzji określającej wysokość zobowiązania podatkowego.
VII. Miejsce złożenia dokumentów:
• osobiste złożenie informacji/deklaracji w w Urzędzie Miasta i Gminy Sochocin ul. Guzikarzy 9, Wydział Finansów i Budżetu Gminy, pokój nr 13.
• strona może działać przez pełnomocnika. Pełnomocnik dołącza do akt oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa1 – opłata skarbowa 17,00 zł,
• Listem na adres Urzędu Miasta i Gminy Sochocin ul. Guzikarzy 9, Wydział Finansów i Budżetu Gminy.
1 - zwolnienie z opłaty skarbowej przysługuje jeżeli pełnomocnictwo udzielane jest małżonkowi, wstępnemu – rodzic, dziadek, zstępnemu – dziecko, wnuk, prawnuk lub rodzeństwu.
VIII. Informacje:
Szczegółowe informacje można uzyskać pod adresem: 09-110 Sochocin, ul. Guzikarzy 9, Wydział Finansów i Budżetu Gminy, pokój nr 13.