Podatek od środków transportowych dla osób fizycznych, osób prawnych oraz jednostek organizacyjnych nie posiadających osobowości prawnej
I. Podstawa prawna:
Artykuł 9 ustawy z dnia 12.01.1991 roku o podatkach i opłatach lokalnych ( Dz. U. z 2023r. , poz. 70 )
II. Sprawę rozpatruje:
Wydział Finansów i Budżetu Gminy
III. Wymagane dokumenty:
Osoby fizyczne i osoby prawne:
• deklaracja na podatek od środków transportowych - DT-1
• załącznik do deklaracji DT-1- DT-1/A
IV. Opłaty skarbowe:
Brak.
V. Termin załatwienia sprawy:
Załatwienie sprawy wymagającej przeprowadzenia postępowania dowodowego powinno nastąpić bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej – nie później niż w ciągu 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.
VI. Forma załatwienia sprawy:
Osoby fizyczne i osoby prawne:
Określenie wysokości zobowiązania podatkowego na podstawie złożonej deklaracji.
W przypadku nie złożenia deklaracji wszczęcie postępowania podatkowego oraz wydanie decyzji określającej wysokość zobowiązania podatkowego.
VII. Miejsce złożenia dokumentów:
• Osobiste złożenie wniosku w Urzędzie Miasta i Gminy Sochocin ul. Guzikarzy 9, Wydział Finansów i Budżetu Gminy, pokój nr 13.
• strona może działać przez pełnomocnika. Pełnomocnik dołącza do akt oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa1 – opłata skarbowa 17,00 zł,
• Listem na adres Urzędu Miasta i Gminy Sochocin ul. Guzikarzy 9, Wydział Finansów i Budżetu Gminy.
1 - zwolnienie z opłaty skarbowej przysługuje jeżeli pełnomocnictwo udzielane jest małżonkowi, wstępnemu – rodzic, dziadek, zstępnemu – dziecko, wnuk, prawnuk lub rodzeństwu.
VIII. Informacje:
Szczegółowe informacje można uzyskać pod adresem:
Urząd Miasta i Gminy Sochocin
ul. Guzikarzy 9
09-110 Sochocin
Wydział Finansów i Budżetu Gminy pokój nr 13.
tel: 23-661-80-01 wew.31