Urząd Miasta i Gminy Sochocin
Urząd Stanu Cywilnego
Wersja z dnia 01.09.2024 r.
Realizacja obowiązku meldunkowego
- wymeldowanie z pobytu stałego
lub czasowego
I. WYMAGANE DOKUMENTY
1. W zależności od sytuacji formularz:
- „Zgłoszenie wymeldowania z pobytu stałego”
- „Zgłoszenie wymeldowania z pobytu czasowego”
- „Zgłoszenie pobytu stałego” - z równoczesnym wymeldowaniem z pobytu stałego,
- „Zgłoszenie pobytu czasowego” - z równoczesnym wymeldowaniem z pobytu czasowego na terenie miasta .
-
Formularz wypełnia osoba dokonująca zgłoszenia lub pracownik urzędu na podstawie danych zawartych w rejestrze PESEL oraz podanych przez osobę zgłaszającą.
Potwierdzenia wiarygodności danych zamieszonych na formularzu dokonuje własnoręcznym czytelnym podpisem osoba zgłaszająca.
2. Pełnomocnictwo udzielone na piśmie- jeżeli zostało udzielone wraz z dowodem opłaty – jeżeli jest obowiązkowa.
3. Wniosek o wydanie zaświadczenia potwierdzającego wymeldowanie z pobytu czasowego lub stałego – jeżeli wystąpi o nie strona.
Do wglądu:
- dowód osobisty lub paszport.
Druki można otrzymać:
· w Urząd Miasta i Gminy Sochocin pok.19
· na stronie internetowej Urzędu Miasta i Gminy www.sochocin.pl
II. OPŁATY
Za złożenie dokumentu potwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa - 17 zł
Za wydanie zaświadczenia - 17 zł
III. TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
1. Niezwłocznie - przyjęcie zgłoszenia.
2. Przy zameldowaniu na pobyt stały zaświadczenie wydaje się z urzędu nieodpłatnie.
3. Przy wymeldowaniu i zameldowaniu na pobyt czasowy zaświadczenie wydaje się na wniosek.
4. W przypadku gdy zgłoszone dane budzą wątpliwości – organ rozstrzyga w drodze decyzji w ciągu miesiąca, a gdy sprawa jest szczególnie skomplikowana nie później niż w ciągu dwóch miesięcy. Termin ten może zostać przedłużony, o czym zawiadamia się strony i wyznacza nowy termin załatwienia sprawy. Decyzja zostanie doręczona w wydziale lub przesłana przesyłką poleconą za pośrednictwem poczty.
IV. USŁUGĘ REALIZUJE
Wydział:
Urząd Stanu Cywilnego w Urzędzie Miasta i Gminy Sochocin
pok.19,
tel.23 6618001 w.24.
V. TRYB ODWOŁAWCZY,
1. Od decyzji przysługuje stronom odwołanie do Wojewody Mazowieckiego za pośrednictwem Burmistrza Miasta i Gminy Sochocin. Odwołanie składa się w terminie czternastu dni od daty doręczenia decyzji w sekretariacie Urzędu, lub za pośrednictwem poczty.
VI. UWAGI
Szczegółowe informacje na stronie obywatel.gov.pl
Podstawa prawna:
1) ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz.U. z 2024 r. poz. 736 ze zm.),
2) Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 21 maja 2020 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz.U. 2020 poz. 930)
3) ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2024, poz. 572).
.