Nazwa sprawy: Rejestracja zgonu
I. Podstawa prawna
Ustawa z dnia 29 września 1986 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (t. j. Dz. U. z 2023 r. , poz. 1378)
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t. j. Dz. U. 2023 r. poz. 2111)
II. Miejsce załatwienia sprawy
Urząd Miasta i Gminy Sochocin ul. Guzikarzy 9 Urząd Stanu Cywilnego Sochocin, ul. Guzikarzy 8a, Tel. 23 661 80 01, 661 80 13, 661 8025 w. 35
III. Osoba odpowiedzialna za załatwienie sprawy
Lilianna Adamska
IV. Wymagane wnioski
Karta zgonu
Dowód osobisty osoby zmarłej
Książeczka wojskowa mężczyzn
V. Wymagane załączniki
Do wglądu
Dowód osobisty współmałżonka w przypadku zamężnych lub żonatych
Dowód osobisty osoby zgłaszającej zgon
VI. Wymagane dokumenty
VII. Opłaty
Pierwszy odpis skrócony aktu zgonu zwolniony z opłaty skarbowej, każdy następny odpis – opłata skarbowa w wysokości 22 zł.
VIII. Termin załatwienia sprawy
Niezwłocznie
IX. Tryb odwoławczy
X. Opłaty za odwołanie
XI. Informacje dodatkowe
Do zgłoszenia zgonu zobowiązani są w kolejności:
- małżonek lub dzieci zmarłego
- najbliżsi krewni
- osoby zamieszkałe w lokalu w którym nastąpił zgon