3. umorzenia w całości lub w części zaległości podatkowych, odsetek za zwłokę lub opłaty prolongacyjnej.
I. Podstawa prawna:
Art. 67a. § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja podatkowa ( Dz. U. z 2023 r., poz. 2383 ze zm.)
II. Sprawę rozpatruje:
Wydział Finansów i Budżetu Gminy
III. Wymagane dokumenty:
Wniosek wraz z następującymi dokumentami:
1. w przypadku osób fizycznych:
a) informacja o stanie majątkowym,
b) informacja o poniesionych wydatkach - należy przedłożyć kserokopię rachunków potwierdzających ponoszone wydatki (np. gaz, woda i ścieki, zakup leków, itp.),
c) informacja o wysokości i źródłach uzyskanych dochodów (przychodów) – wraz z dokumentami potwierdzającymi ten fakt (np. decyzja ZUS),
d) zaświadczenia z Urzędu Skarbowego o dochodach lub rozliczenia roczne PIT - 36 lub 37- za rok poprzedzający dzień złożenia wniosku (z potwierdzeniem złożenia w Urzędzie Skarbowym),
e) w przypadku zarejestrowania w Powiatowym Urzędzie Pracy - zaświadczenie o statusie bezrobotnego z wyszczególnieniem czy uzyskiwany jest zasiłek,
f) w przypadku choroby udokumentowanie jej oraz wskazanie kosztów związanych z leczeniem.
2. osób fizycznych będących przedsiębiorcami:
a) informacja o stanie majątkowym,
b) informacja o poniesionych wydatkach - należy przedłożyć kserokopię rachunków potwierdzających ponoszone wydatki (np. gaz, woda i ścieki, zakup leków, itp.),
c) informacja o wysokości i źródłach uzyskanych dochodów (przychodów) – wraz z dokumentami potwierdzającymi ten fakt (np. decyzja ZUS),
d) zaświadczenia z Urzędu Skarbowego o dochodach lub rozliczenia roczne PIT - 36 lub 37 - za rok poprzedzający dzień złożenia wniosku (z potwierdzeniem złożenia w Urzędzie Skarbowym),
e) w przypadku zarejestrowania w Powiatowym Urzędzie Pracy - zaświadczenie o statusie bezrobotnego,
f) w przypadku choroby udokumentowanie jej oraz wskazanie kosztów związanych z leczeniem.
g) oświadczenie o otrzymaniu pomocy de minimis,
h) oświadczenie o nie otrzymaniu pomocy de minimis,
i) do czasu przedłożenia przez podatnika ubiegającego się o pomoc, oświadczeń lub innych informacji wnioskowana pomoc nie może być udzielona,
j) zaświadczenia z ZUS o zaleganiu bądź o niezaleganiu w płatnościach składek,
k) zaświadczenia z Urzędu Skarbowego o wysokości zadłużenia bądź o jego braku z wyszczególnieniem wysokości z jakiego tytułu i jakiego okresu dotyczy,
l) informacji o prowadzonych postępowaniach egzekucyjnych, ze wskazaniem z jakiego tytułu, za jaki okres oraz podania wysokości zadłużenia objętego tym postępowaniem,
m) formularz pojęcia pomocy publicznej wraz z oświadczeniem,
n) informacji zawartych w Rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010r. (Dz. U. Nr 53 poz. 311) zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik do Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010r. (Dz. U. Nr 53 poz. 311),
o) informacji w sprawie źródeł uzyskania środków na spłatę zadłużenia.
3. w przypadku osób prawnych, jednostek organizacyjnych nie posiadających osobowości prawnej
a) oświadczenie o otrzymaniu pomocy de minimis,
b) oświadczenie o nie otrzymaniu pomocy de minimis,
c) do czasu przedłożenia przez podatnika ubiegającego się o pomoc, oświadczeń lub innych informacji wnioskowana pomoc nie może być udzielona,
d) sprawozdania F-01,
e) sprawozdania finansowego,
f) zaświadczenia z ZUS o zaleganiu bądź o niezaleganiu w płatnościach składek,
g) zaświadczenia z Urzędu Skarbowego o wysokości zadłużenia bądź o jego braku z wyszczególnieniem wysokości z jakiego tytułu i jakiego okresu dotyczy,
h) informacji dotyczących zobowiązań z tytułu dostaw, robót i usług z podziałem
na bieżące oraz przeterminowane w następujących okresach: od 0 do 30 dni, od 31 do 90 dni, od 91do 180 dni, od 181 do 365 dni, powyżej 365 dni,
i) informacji o prowadzonych postępowaniach egzekucyjnych, ze wskazaniem z jakiego tytułu, za jaki okres oraz podania wysokości zadłużenia objętego tym postępowaniem,
j) wyciągu z ksiąg rachunkowych obejmujących należności i zobowiązania, koszty, przychody,
k) formularz pojęcia pomocy publicznej wraz z oświadczeniem,
p) informacji zawartych w Rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010r. (Dz. U. Nr 53 poz. 311) zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik do Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010r. (Dz. U. Nr 53 poz. 311)
l) informacji w sprawie źródeł uzyskania środków na spłatę zadłużenia.
4. pełnomocnictwo dla osoby nie będącej wnioskodawcą.
IV. Opłaty skarbowe:
Opłata skarbowa 17,00 zł – pełnomocnictwo ( zwolnienie z opłaty skarbowej przysługuje jeżeli pełnomocnictwo udzielane jest małżonkowi, wstępnemu – rodzic, dziadek, zstępnemu – dziecko, wnuk, prawnuk lub rodzeństwu).
V. Termin załatwienia sprawy:
Załatwienie sprawy wymagającej przeprowadzenia postępowania dowodowego powinno nastapić bez zbędnęj zwłoki, jednak nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowane nie później niż w ciągu 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.
VI. Forma załatwienia sprawy:
1. Decyzja.
2. Zaświadczenie o otrzymanej pomocy de minimis – dla przedsiębiorcy.
VII. Miejsce złożenia dokumentów:
1. Osobiste złożenie wniosku w Urzędzie Miasta i Gminy Sochocin ul. Guzikarzy 9, Wydział Finansów i Budżetu Gminy, pokój nr 13.
2. Strona może działać przez pełnomocnika. Pełnomocnik dołącza do akt oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa.
3. Listem na adres Urzędu Miasta i Gminy Sochocin ul. Guzikarzy 9, Wydział Finansów i Budżetu Gminy.
VIII. Informacje:
Szczegółowe informacje można uzyskać pod adresem :
Urząd Miasta i Gminy Sochocin
ul. Guzikarzy 9
09-110 Sochocin
Wydział Finansów i Budżetu Gminy pokój nr 13.
tel: 23-661-80-01 wew.31