KARTA SPRAWY
Wydział Rozwoju, Infrastruktury i Ochrony Środowiska
RODZAJ SPRAWY: Uzyskanie zezwolenia w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami
I. Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2017r. poz. 1289)
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2017r. poz. 1257)
Uchwała nr XIX/161/2013 Rady Gminy Sochocin z dnia 27 marca 2013 roku w sprawie określenia wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalność w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami, prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt, a także grzebowisk, spalarni zwłok zwierzęcych i ich części na terenie gminy Sochocin.
II. Sprawę rozpatruje:
Wydział rozwoju, Infrastruktury i Ochrony Środowiska
Tel. 23/ 661-80-01 wew. 30
III. Wymagane dokumenty:
1. wniosek o udzielenie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami,
2. zaświadczenie albo oświadczenie (zawierające klauzulę następującej treści: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia”) o braku zaległości podatkowych i zaległości w płaceniu składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne,
3. dokumenty wskazujące osoby upoważnione do składania oświadczeń woli i podpisów w imieniu przedsiębiorcy,
4. dowody potwierdzające spełnienie wymogów Uchwały nr XIX/161/2013 Rady Gminy Sochocin z dnia 27 marca 2013 roku w sprawie określenia wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalność w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami, prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt, a także grzebowisk, spalarni zwłok zwierzęcych i ich części na terenie gminy Sochocin.
5. Oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa (w przypadku, gdy wnioskodawca działa przez pełnomocnika).
6. Potwierdzenie wpłaty opłaty skarbowej:
a. 616 zł – za wydanie zezwolenia,
b. 17 zł – za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii (tylko w przypadku, gdy jest udzielane).
IV. Opłaty skarbowe:
Opłata skarbowa:
a. od wydania zezwolenia – 616 zł,
b. od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii – 17 zł (z wyłączeniem pełnomocnictwa udzielanego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej).
V. Termin załatwienia sprawy:
W ciągu miesiąca, a w sprawie szczególnie skomplikowanej w ciągu dwóch miesięcy od dnia złożenia kompletnego wniosku.
VI. Forma załatwienia sprawy:
Zezwolenie w formie decyzji administracyjnej
VII. Miejsce złożenia dokumentów:
Ø Osobiste złożenie w Urzędzie Miasta i Gminy Sochocin, ul. Guzikarzy 9, 09-110 Sochocin
Ø Listem na adres Urzędu Miasta i Gminy Sochocin ul. Guzikarzy 9, 09-110 Sochocin
VIII. Informacje:
O zezwolenie ubiega się przedsiębiorca, który zamierza prowadzić działalność w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami.
Zezwolenie wydaje się na czas oznaczony, nie dłuższy niż 10 lat.
Zezwolenie cofa się w przypadku gdy przedsiębiorca, który je uzyskał nie wypełnia określonych w nim warunków (pomimo uprzedniego wezwania).