Nazwa sprawy: Wpisanie do polskich ksiąg aktu stanu cywilnego sporządzonego za granicą
I. Podstawa prawna
Ustawa z dnia 29 września 1986 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1378 ze zm.)
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t. j. Dz. U. z 2024 r. ,poz. 572)
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t. j. Dz. U. 2023 r. poz. 2111)
II. Miejsce załatwienia sprawy
Urząd Miasta i Gminy Sochocin ul. Guzikarzy 9 Urząd Stanu Cywilnego Sochocin, ul. Guzikarzy 8a, Tel. 23 661 80 01, 661 80 13, 661 8025 w. 35
III. Osoba odpowiedzialna za załatwienie sprawy
Lilianna Adamska
IV. Wymagane wnioski
Wniosek o wpisanie do polskich ksiąg aktu stanu cywilnego sporządzonego za granicą. Dokument stanowiący podstawę do wpisania aktu (oryginalny odpis zagranicznego aktu stanu cywilnego wraz z jego urzędowym tłumaczeniem na język polski dokonanym przez tłumacza przysięgłego)
V. Wymagane załączniki
Do wglądu
Dowód osobisty wnioskodawcy
VI. Wymagane dokumenty
VII. Opłaty
Opłata skarbowa za wydanie zupełnego aktu 50 zł.
VIII. Termin załatwienia sprawy
Do 30 dni a w sprawach skomplikowanych do 60 dni.
IX. Tryb odwoławczy
W przypadku otrzymania decyzji odmownej odwołanie wnosi się w ciągu 14 dni od dnia otrzymania decyzji za pośrednictwem organu który wydał decyzję do Wojewody Mazowieckiego w Warszawie
X. Opłaty za odwołanie
XI. Informacje dodatkowe
Wnioskodawca musi posiadać zameldowanie na pobyt stały w gminie Sochocin.