Do zadań Samodzielnego stanowiska ds. infrastruktury komunalnej należy:
1)wykonywanie zadań związanych z bieżącym utrzymaniem infrastruktury komunalnej;
2) wykonywanie zadań związanych z zarządzaniem drogami i mostami gminnymi;
3) prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem w odpowiednim stanie technicznym obiektów sportowych, przystanków autobusowych, skwerów, parków i zieleni na terenie gminy;
4) wykonywanie zadań związanych z wydawaniem zgody na wykonanie przyłączy wodociągowych i kanalizacyjnych;
5) wykonywanie zadań wynikających z ustawy Prawo energetyczne – związanych
z opracowaniem i aktualizacją projektu założeń do planu zaopatrzenia w energię elektryczną i paliwa gazowe oraz organizowanie oświetlenia miejsc publicznych i dróg;
6) uzgadnianie projektów i naliczanie opłat w zakresie umieszczenia urządzeń obcych w pasie dróg gminnych oraz prowadzenie spraw związanych z opłatami za zajęcie pasa drogowego.
7) prowadzenie spraw z zakresu nazewnictwa ulic, placów oraz nadawania numerów porządkowych nieruchomościom;
8) współpraca z gminną spółką komunalną w zakresie realizowanych zadań zlecanych do wykonania spółce;
9) koordynowanie prac związanych z utrzymaniem czystości i porządku dróg, ulic, chodników i innych miejsc użyteczności publicznej zarządzanych przez gminę;
10) współpraca z Wydziałem Administracji i Spraw Organizacyjnych w zakresie utrzymania czystości na terenie gminy;
11) współdziałanie z zarządcami dróg w zakresie wprowadzania ograniczeń i zamykania dróg i mostów, gdy występuje bezpośrednie zagrożenie bezpieczeństwa osób lub mienia, opiniowanie stałej oraz czasowej organizacji ruchu na drogach;
12) uzgadnianie projektów zjazdów na drogi gminne;
13) podejmowanie działań administracyjnych i organizacyjnych oraz koordynowanie robót związanych z utrzymaniem nawierzchni dróg gminnych, chodników, obiektów inżynieryjnych, zieleni i innych urządzeń związanych z drogą, w tym zimowe utrzymanie dróg.
14) sporządzanie analiz, sprawozdań i ankiet z zakresu realizowanych zadań.