Do zadań Samodzielnego Stanowiska - Inspektor Ochrony Danych Osobowych należy:
1) informowanie administratora, podmiotu przetwarzającego oraz pracowników, którzy przetwarzają dane osobowe, o obowiązkach spoczywających na nich wynikających
z przepisów prawnych o ochronie danych i doradzanie im w tej sprawie;
2) monitorowanie przestrzegania przepisów o ochronie danych oraz zarządzeń Burmistrza w dziedzinie ochrony danych osobowych, w tym przygotowywanie propozycji podziału obowiązków;
3) podejmowanie działań w celu zwiększenia świadomości pracowników urzędu w zakresie ochrony danych osobowych - informowanie, doradzanie i rekomendowanie określonych działań;
4) szkolenia pracowników urzędu w zakresie ochrony danych osobowych i procedur obowiązujących w urzędzie w tym zakresie;
5) zapewnienie realizacji obowiązku informacyjnego dotyczącego ochrony danych osobowych w urzędzie;
6) zbieranie informacji w celu identyfikacji procesów przetwarzania;
7) uwzględnianie ryzyka związanego z przetwarzaniem danych osobowych mając na
uwadze charakter, zakres, kontekst i cele przetwarzania;
8) zapewnienie zgłoszeń naruszeń ochrony danych osobowych oraz prowadzenie dokumentacji w tym zakresie;
9) pełnienie funkcji punktu kontaktowego dla Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w kwestiach związanych z przetwarzaniem;
10) pełnienie roli punktu kontaktowego dla osób, których dane dotyczą, we wszystkich sprawach związanych z przetwarzaniem ich danych osobowych oraz z wykonywaniem przysługujących praw;
11) zapewnienie prowadzenia dokumentacji związanej z ochroną danych osobowych określonej w przepisach prawnych o ochronie danych oraz zarządzeniach Burmistrza.