Wydział Finansów i Budżetu • Wydziały oraz samodzielne stanowiska pracy w Urzędzie Miasta i Gminy Sochocin • Urząd Miasta i Gminy • BiP - Urząd Miasta i Gminy Sochocin

Kontrast Czcionka: AAA
Urząd Miasta i Gminy Sochocin
ul. Guzikarzy 9, 09-110 Sochocin

Wydział Finansów i Budżetu

Adres
Guzikarzy 9, 09-110 Sochocin
Skarbnik
Kamila Włodkowska
pokoje: 14 (Część A)
telefon: 23 661 80 25 (wew. 32)
e-mail:
Stanowisko ds. księgowości
Izabela Monika Radecka
pokoje: 14 (Część A)
telefon: 23-661-80-01 (wew. 32)
e-mail:
Stanowisko ds. ewidencji księgowej i roliczeń podatku VAT
Marta Synderska
pokoje: 13 (Część A)
telefon: 23 661 80 25 (wew. 33)
e-mail:
Stanowisko ds. ewidencji księgowej i finansów
Natalia Rogalska-Opasińska
pokoje: 13 (Część A)
e-mail:
telefon: 23-661-80-01 (wew. 33)
Stanowisko ds. ewidencji księgowej podatków
Ewelina Kosmała
pokoje: 13 (Część A)
telefon: 23 661 80 25 (wew. 31)
e-mail:
Stanowisko ds. wymiaru podatków
Paulina Ryzińska
pokoje: 13 (Część A)
telefon: 23 661 80 25 (wew. 31)
e-mail:
Stanowisko ds. płac i obsługi kasy
Beata Smolińska
pokoje: 15 (Część A)
telefon: 23 661 80 25 (wew. 34)
e-mail:

Zadania

1) prowadzenie spraw z zakresu gospodarki finansowej gminy - planowanie budżetowe, nadzór nad realizacją budżetu gminy;

2) opracowywanie planu finansowego urzędu;

3) opracowywanie projektów uchwał dotyczących podatków i opłat lokalnych;

4) prowadzenie ewidencji podatników oraz dokonywanie zmian w trakcie roku;

5) prowadzenie postępowań podatkowych w celu określenia wysokości zobowiązań podatkowych;

6) prowadzenie postępowań w celu umorzenia, odroczenia i rozłożenia na raty zobowiązań podatkowych oraz zastosowania ulg wynikających z obowiązujących przepisów prawnych;

7) prowadzenie ewidencji analitycznej należności podatkowych;

8) wydawanie zaświadczeń z zakresu działania wydziału;

9) prowadzenie czynności kontrolnych w zakresie rzetelności zgłaszania przedmiotów opodatkowania;

10) dokonywanie analiz realizacji dochodów z tytułu podatków i opłat lokalnych oraz podejmowanie czynności związanych z ich wyegzekwowaniem;

11) rozliczanie inkasentów w zakresie zainkasowanych rat podatków lokalnych;

12) obsługa finansowo –księgowa budżetu i urzędu, w tym:

a) prowadzenie ksiąg rachunkowych budżetu,

b) prowadzenie ksiąg rachunkowych wydatków i dochodów urzędu, zakładowego funduszu świadczeń socjalnych i konta sum depozytowych,

c) przeprowadzanie okresowej inwentaryzacji aktywów i pasywów,

d) prowadzenie ewidencji analitycznej majątku – ewidencji wyposażenia, środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych,

e) prowadzenie ewidencji druków ścisłego zarachowania,

f) obsługa kasowa budżetu,

g) obsługa kasowa urzędu, Miejsko - Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej,

Miejsko- Gminnego Ośrodka Kultury oraz Miejsko - Gminnej Biblioteki Publicznej w zakresie podejmowania środków pieniężnych z banku, dokonywania wypłat i sporządzania raportów kasowych;

13) naliczanie wynagrodzeń i wypłat z tytułu umów o pracę, umów zleceń i umów o dzieło;

14) realizacja obowiązku płatnika podatków wynikającego z obowiązujących przepisów prawnych;

15) rozliczanie i odprowadzanie składek do ZUS;

16) ewidencja i rozliczanie podatku od towarów i usług;

17) sporządzanie miesięcznych, kwartalnych, półrocznych, rocznych sprawozdań z zakresu prowadzonych spraw;

18) nadzór i kontrola gospodarki finansowej jednostek organizacyjnych;

19) prowadzenie i koordynowanie kontroli finansowej wydatków jednostek podległych

i nadzorowanych;

20) prowadzenie postępowań egzekucyjnych z zakresu zadań wydziału;

21) obsługa finansowo-księgowa projektów współfinansowanych ze środków zewnętrznych;

22) prowadzenie spraw dotyczących nabycia przez gminę spadku w postaci środków na rachunkach bankowych;

23) nadzór nad stosowaniem przepisów raportowania schematów podatkowych (MDR), procedury MDR oraz jej aktualizowanie;

24) raportowanie schematów podatkowych (MDR) do Szefa Krajowej Administracji Skarbowej - składanie stosownych dokumentów raportowania schematów podatkowych (MDR);

25) prowadzenie rejestru podsumowań prowadzonych postępowań analitycznych raportowania schematów podatkowych (MDR),

26) obsługa finansowo-księgowa priorytetowego programu „czyste powietrze”.

Pokaż metkę
Nazwa
Wydział Finansów i Budżetu
Podmiot publikujący
Urząd Miasta i Gminy Sochocin
Informację wytworzył
Kamil Dąbrowski
Data wytworzenia
11 marca 2015
Informację opublikował
Kamil Dąbrowski
Data publikacji
11 marca 2015
Informację zmienił
Kamil Dąbrowski
Data ostatniej zmiany
6 lutego 2025
Copyright © 2021 Urząd Miasta i Gminy Sochocin