Do zadań Wydziału Inwestycji i Zamówień Publicznych należy:
1)monitorowanie dostępnych źródeł finansowania i identyfikowanie potencjalnych możliwości pozyskiwania środków zewnętrznych;
2)przygotowywanie wniosków o dotacje oraz innych form finansowania zewnętrznego zgodnie z wymaganiami instytucji udzielającej dofinansowania;
3)monitorowanie procesu aplikacyjnego oraz nadzór nad terminami składania i uzupełniania dokumentów;
4)opracowywanie dokumentacji dotyczącej rozliczenia pozyskanych dotacji oraz otrzymanych dofinansowań zewnętrznych w tym częściowe i końcowe rozliczenie oraz opracowywanie wniosków o płatność;
5) planowanie, monitorowanie i rozliczanie prowadzonych inwestycji;
6) nadzór nad przygotowaniem dokumentacji projektowej dla planowanych inwestycji;
7) przygotowywanie dokumentacji w celu uzyskania pozwoleń oraz dokonywanie zgłoszeń, zgodnie z przepisami Prawa budowlanego;
8) nadzór nad prowadzonymi inwestycjami;
9) przygotowanie dokumentacji kończącej inwestycje i przekazywanie inwestycji do użytkowania;
10) wykonywanie zadań z zakresu ustawy Prawo zamówień publicznych, a w szczególności:
a) opracowywanie i aktualizacja rocznego planu postępowań w trybie zamówień publicznych przy współpracy z kierownikami wydziałów,
b) przygotowywanie dokumentacji i przeprowadzanie postępowań w trybie zamówień publicznych, obsługa procedur odwoławczych,
c) sporządzanie i zamieszczanie ogłoszeń dotyczących zamówień publicznych na stronach portali internetowych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa,
d) prowadzenie ewidencji z zakresu Prawa zamówień publicznych,
e) opracowywanie regulaminu zamówień publicznych dla zamówień, których wartość jest mniejsza niż 130 000 zł. netto,
f) współpraca z jednostkami organizacyjnymi w przygotowywaniu i przeprowadzaniu postępowań o udzielenie zamówień publicznych;
11) współpraca przy opracowaniu, aktualizacji i realizacji dokumentów strategicznych;
12) prowadzenie i aktualizacja bazy danych indywidualnych źródeł ciepła na terenie gminy Sochocin oraz sporządzanie sprawozdań;
13) prowadzenie spraw w związku z realizowanymi przedsięwzięciami w ramach funduszu sołeckiego, w tym:
a) przygotowywanie informacji o wysokości środków finansowych przypadających na każde sołectwo w ramach funduszu sołeckiego,
b) przyjmowanie wniosków w sprawie funduszu sołeckiego oraz ich weryfikacja pod względem zgodności z przepisami prawa,
c) koordynowanie działań dotyczących realizacji przedsięwzięć w ramach funduszu sołeckiego oraz zapewnienie terminowej realizacji,
d) przygotowywanie dokumentacji w celu zwrotu z budżetu państwa części wydatków wykonywanych w ramach funduszu sołeckiego;
14) prowadzenie spraw dotyczących priorytetowego programu „czyste powietrze”;
15) prowadzenie spraw z zakresu udzielania pomocy finansowej jednostkom samorządu terytorialnego na dofinansowanie zadań inwestycyjnych i remontowych;
16) prowadzenie spraw z zakresu udzielania dotacji jednostkom spoza sektora finansów publicznych na realizację zadań inwestycyjnych i remontowych;
17) współpraca z gminną spółką komunalną w zakresie realizowanych zadań wydziału;
18) wykonywanie zadań związanych z rocznym przeglądem stanu technicznego placów zabaw, siłowni zewnętrznych na terenie gminy, prowadzenie dokumentacji w tym zakresie;
19) przygotowywanie dokumentacji w celu uzyskania pozwoleń oraz dokonywanie zgłoszeń zgodnie z przepisami Prawa budowlanego;
20) realizacja zadania dotyczącego utrzymania cmentarza w Bolęcinie;
21) wykonywanie zadań związanych z utrzymaniem pomników i miejsc pamięci narodowej na terenie gminy;
22) prowadzenie spraw związanych z szacowaniem szkód w uprawach rolnych;
23) prowadzenie spraw związanych z wyborami do izb rolniczych;
24) prowadzenie spraw związanych ze spisami powszechnymi i sprawozdaniami z zakresu rolnictwa dla potrzeb Głównego Urzędu Statystycznego;
25) sporządzanie analiz, sprawozdań i ankiet z zakresu realizowanych zadań.