Wydział Spraw Obywatelskich/Urząd Stanu Cywilnego • Wydziały oraz samodzielne stanowiska pracy w Urzędzie Miasta i Gminy Sochocin • Urząd Miasta i Gminy • BiP - Urząd Miasta i Gminy Sochocin

Kontrast Czcionka: AAA
Urząd Miasta i Gminy Sochocin
ul. Guzikarzy 9, 09-110 Sochocin

Wydział Spraw Obywatelskich/Urząd Stanu Cywilnego

Adres
Guzikarzy 9, 09-110 Sochocin
Kierownik
Lilianna Adamska
telefon: 23 661 80 01 wew. 35
e-mail:
Stanowisko ds. działalności gospodarczej i ochrony zdrowia
Barbara Woźniak
e-mail:
Stanowisko ds. turystyki, promocji i współpracy z organizacjami pozarządowymi
Kamil Wojciechowski
e-mail:
Stanowisko ds. ewidencji ludności i dowodów osobistych/zastępca kierownika USC
Monika Wojkowska
e-mail:

Zadania

Do zadań Wydziału Spraw Obywatelskich/Urzędu Stanu Cywilnego należy:

1) prowadzenie spraw z zakresu ustawy Prawo o aktach stanu cywilnego, w tym:

a) sporządzanie aktów urodzeń, aktów małżeństw, aktów zgonów,

b) wykonywanie czynności materialno - technicznych w sprawach sprostowań odtworzenia, uzupełnienia aktu, wpisania aktu sporządzonego za granicą,

c) prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach zmiany imienia i nazwiska,

d) wydawanie odpisów zupełnych i skróconych z ksiąg stanu cywilnego,

e) wydawanie odpisów na drukach wielojęzycznych,

f) wydawanie zaświadczeń:

- o zaginięciu lub zniszczeniu ksiąg stanu cywilnego,

- o dokonanych w księgach wpisach lub ich braku,

- stwierdzających brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa,

- zezwoleń na zawarcie małżeństwa przed upływem ustawowego terminu do zawarcia małżeństwa,

- stwierdzające, że zgodnie z prawem polskim można zawrzeć małżeństwo,

- o zamieszczonych lub nie zamieszczonych w rejestrze stanu cywilnego danych dotyczących wskazanej osoby,

- o stanie cywilnym,

g) wydawanie zapewnień,

h) przyjmowanie oświadczeń:

- o wstąpieniu w związek małżeński,

- o uznaniu dziecka,

- małżonka rozwiedzionego o powrocie do nazwiska, które nosił przed zawarciem małżeństwa,

i) nanoszenie wzmianek i przypisów w aktach stanu cywilnego,

j) organizowanie jubileuszy,

k) prowadzenie archiwum akt stanu cywilnego;

2) prowadzenie spraw z zakresu dowodów osobistych, w tym:
a) przyjmowanie wniosków o wydanie dowodów osobistych oraz prowadzenie dokumentacji z tym związanej,
b) dokonywanie unieważnień dowodów osobistych i wydawanie zaświadczeń o utracie dowodu osobistego,

c) udostępnianie danych z dokumentacji dowodów osobistych;

3) prowadzenie spraw z zakresu ewidencji ludności, w tym:

a) dokonywanie zameldowań i wymeldowań oraz prowadzenie postępowań administracyjnych w tym zakresie,

b) udostępnianie danych z rejestru mieszkańców i rejestru PESEL, wydawanie zaświadczeń,

c) sporządzanie wykazów dzieci do szkół według poszczególnych roczników,

d) sporządzanie wykazów do rejestracji i kwalifikacji wojskowej;

4) prowadzenie spraw związanych z prowadzeniem rejestru wyborców oraz sporządzanie spisów wyborców i ich aktualizacja przed wyborami.

5) wykonywanie zadań z zakresu działalności gospodarczej;

6) opracowywanie projektów: gminnego programu profilaktyki i rozwiazywania problemów alkoholowych oraz gminnego programu przeciwdziałania narkomanii i zapewnienie ich realizacji;

7) wykonywanie zadań związanych z wydawaniem zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych;

8) wykonywanie zadań związanych z wydawaniem zezwoleń na uprawę maku i konopi włóknistych na terenie gminy;

9) prowadzenie spraw z zakresu przewozów regularnych oraz transportu drogowego zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa;

10) prowadzenie ewidencji kąpielisk, pól biwakowych, świadczonych usług hotelarskich zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa;

11) zapewnienie obsługi administracyjnej zebrań wiejskich i prowadzenie dokumentacji sołectw;

12) koordynowanie prac związanych z opracowywaniem statutów sołectw oraz ich aktualizacją, przygotowywanie projektów statutów;

13) prowadzenie spraw związanych ze stwierdzeniem własnoręczności podpisu należących do właściwości Burmistrza.

14) prowadzenie spraw związanych z ochroną zdrowia, a w szczególności:

a) współpraca z instytucjami prowadzącymi działalność w zakresie ochrony zdrowia,

b) promocja ochrony zdrowia, w tym organizacja profilaktycznych badań na terenie gminy, prowadzenie dokumentacji dotyczącej organizacji profilaktycznych badań;

14) podejmowanie inicjatyw mających na celu promocję gminy;

15) współpraca z Miejsko-Gminnym Ośrodkiem Kultury, Miejsko-Gminną Biblioteką Publiczną w zakresie promocji gminy, organizacji uroczystości i imprez oraz realizacji zadań z zakresu kultury w gminie;

16) współpraca z pracownikami urzędu, jednostkami administracji samorządowej i rządowej, jednostkami organizacyjnymi gminy, instytucjami, przedsiębiorcami i inwestorami, mediami w zakresie wspólnych działań promocyjnych oraz realizacji zadań z zakresu kultury
w gminie, a w szczególności:

a) opracowywanie, realizacja, monitorowanie i rozliczanie projektów dotyczących wsparcia finansowego przedsięwzięć promujących gminę,
b) przygotowywanie materiałów informacyjno - reklamowych i udział w targach
i wystawach, konkursach,

c) gromadzenie zbioru materiałów dotyczących historii i lokalnych tradycji gminy,

d) prowadzenie kroniki gminnej,

e) nadzór nad prawidłowym wykorzystaniem symboli gminy,

16) redakcja i prowadzenie strony internetowej www.sochocin.pl i bieżąca administracja profilem gminy na portalach społecznościowych;

17) wykonywanie zadań w zakresie przeprowadzenia konsultacji społecznych;

18) podejmowanie działań w celu tworzenia warunków, w tym organizacyjnych, sprzyjających rozwojowi sportu, wynikających z ustawy o sporcie;

19) współpraca z Wydziałem Administracji i Spraw Organizacyjnych w zakresie promocji oraz realizacji zadań wynikających z ustawy o sporcie;

20) przygotowywanie, przeprowadzanie analiz rynkowych i opracowywanie wyników badań analizy rynku dotyczących urzędu i gminy;

21) prowadzenie spraw z zakresu organizacji imprez masowych;

22) przygotowywanie opracowań, wystąpień, pism okolicznościowych i innych materiałów promocyjnych na polecenie Burmistrza.

23) prowadzenie spraw wynikających z ustawy o działalności pożytku publicznego
i wolontariacie, w tym:

a) przygotowywanie rocznego programu współpracy gminy z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego,
b) koordynowanie spraw związanych z przeprowadzaniem konsultacji programu współpracy,

c) realizacja programu w zakresie należącym do gminy,

d) przygotowywanie sprawozdań z realizacji rocznego programu współpracy.

24) sporządzanie analiz, sprawozdań i ankiet z zakresu realizowanych zadań;


Pokaż metkę
Nazwa
Wydział Spraw Obywatelskich/Urząd Stanu Cywilnego
Podmiot publikujący
Urząd Miasta i Gminy Sochocin
Informację wytworzył
Kamil Dąbrowski
Data wytworzenia
4 marca 2013
Informację opublikował
Kamil Dąbrowski
Data publikacji
4 marca 2013
Informację zmienił
Kamil Dąbrowski
Data ostatniej zmiany
12 lutego 2025
Copyright © 2021 Urząd Miasta i Gminy Sochocin